Cathie píše:Trosku obnovujem temu. Minule som pri uceni sa na skusku z pedagogickej psychologie konecne nasla krasne zdovodnenie toho, preco nepouzivam tresty v pravom slova zmysle. Aspon na nieco je skola dobra
Dva pojmy:
- trest
- logicky dosledok = u ludi to znamena, ze rodic zariadi, aby vysledok toho, co dieta robi, malo iba jeden mozny "zaver"
A rozdiely medzi nimi:
Trest = vyjadrenie autority a postoja / Logicky dosledok = realita, zakon akcia-reakcia bez emocii
Trest = nejasny vztah k zlemu spravaniu / Logicky dosledok = cinnost priamo sposobuje dosledok
Trest = viazany na minulost / LD = viazany na pritomnost
Trest = spojeny s hrozbou / LD = zalozeny na dobrej voli ("vysvetlim ti, ako veci funguju a sprav, ako myslis")
Trest = vyzaduje poslusnost / LD = dava moznost volby
Aj ked sa to malo tykat vychovy deti.. mne toto dokonale sedi na vychovu psov
Mně to moc na děti ani na psy nesedí. Chybí mi tam základ, kdy vysvětluješ, co je dobře a co je žádáno. Přece nebudeš vychovávat dítě ani psa tím, že ho budeš rovnou trestat za něco, co právě dělá, a neví, že to není dobře. A trest jako vyjádření autority - to mi nesedí vůbec.