MNo mám možnosť porovnať, lebo som už jazdila aj odpružený (rám) aj neodpružený.
Ono to záleží na dvoch veciach a to je terén v akom človek plánuje jazdiť a aký tlmič je na tom ráme. Pokial chce človek jazdiť aj viac po hrbolatom, je to odpruženie super, to je fakt. Len zase dve veci. Buď stratí kus energie, lebo sa to húpe pri šlapaní, alebo zainvestuje do tlmiča s takzvanou "platformou", ktorá zaistí to, že sa rám pri šlapaní prakticky nehúpe, ale tlmí to čo treba. Ak sa jazdí po polných a nenáročných lesných cestách bez výmolov, koreňov a podobnej hávede, tak odpruženie netreba, stačí trochu sfúknuť zadnú gumu (prepohodlie zadočku)
.
Pri tej vidle je fajn ak má nastavenie tlmenia a hlavne odskoku, teda sa dá nastaviť ako rýchlo sa stláča a ako rýchlo sa so stlačenej polohy vráti späť. Ak sa vracia pomaly, tak nestihne zareagovať na ďalšiu nerovnosť a bike sa moc trasie, a ak sa vracia rýchlo, tak tzv. "nakopáva", čo je nepríjemné lebo je to doslova akoby vám dal ktosi kladivom po riaditkách so spodu. nevraviac o tom, že nakopávanie vás fakt môže aj vyhjodiť s biku. (o tlmiči platí to isté)
Aktuálne mám celoodpružák so vzduchovou vidlou aj vzduchovým tlmičom s platformou, kotúčky (magura, neviem aké) a volá sa kona king kikapu? Som spokoná ako hroch. Bike som vychangeovala s priatelom, jemu sa zase zapáčil môj (obdobný)
“The scuba diver dives to look around. The freediver dives to look inside.